8 Manfaat Polifenol Yang Perlu Anda Tahu!

8 manfaat polifenol yang perlu anda tahu. Polifenol adalah bahan semulajadi yang terdapat dalam buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran. Ia dihasilkan sebagai sebahagian daripada sistem pertahanan tumbuhan yang bertindak balas kepada persekitaran yang bahaya seperti serangan kuman, kecederaan, jangkitan, radiasi ultraviolet dan keadaan iklim yang bahaya. Ia juga memberi warna yang terang dan pelbagai kepada buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran.

Keistimewaan Vivix Dan ResV Shaklee

  • Dengan kemajuan saintifik, campuran proprietari berasaskan anggur muscadine, salah satu buah yang paling jarang didapati dan paling kuat, digabungkan dengan campuran Rejuvetrol™ yang sedang dipatenkan iaitu campuran Ekstrak Knotweed Jepun, Ekstrak Lobak Ungu dan Ekstrak Eldeberi Eropah.
  • Meningkatkan kepekatan asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.
  • Semulajadi – tiada perisa tiruan, pemanis, pewarna atau pengawet.
  • Proses pengekstrakan yang telah dipaten bantu mengekalkan bioaktif polifenol.
  • Dicipta daripada penyelidikan klinikal yang berjaya termasuk Kajian Landmark, salah satu kajian klinikal terbesar tentang kesan jangka panjang pengambilan suplemen dan Kajian Telomere.
  • Diuji lebih daripada 16,000 kali untuk keselamatan dan kualiti semasa dicipta.
  • Minuman botani yang lazat.
  • Disahkan halal oleh Islamic Services of America (ISA) yang diiktiraf oleh JAKIM

Apakah Yang Dimaksudkan Dengan Rejuvetrol?

Rejuvetrol adalah formulasi yang dipatenkan iaitu gabungan campuran Ekstrak Knotweed Jepun, Ekstrak Lobak Ungu dan Ekstrak Elderberi Eropah.

Gabungan Rejuvetrol meningkatkan kepekatan asid elagim dan elagitanin yang apabila digabingkan dengan polifenol lain iaitu Buah Anggur Muscadine menghasilkan kuasa Antioksidan yang sangat hebat. 

Baca sini juga :

Bahan utama Vivix

Bahan utama ResV

8 Manfaat Polifenol Yang Perlu Anda Tahu

Kajian saintifik menyarankan pengambilan makanan yang tinggi kandungan polifenol tumbuhan
untuk menguatkan sistem pertahanan tubuh badan. Antaranya:

1. Kulit Sihat

Melindungi kulit dari kerosakan oleh sinaran ultraviolet (UV) dan serangan radikal bebas, meningkatkan penghasilan kolagen dan mengurangkan garis halus serta kedutan.

2. Peredaran Darah yang Sihat

Mengurangkan keradangan kronik, yang menjadi punca utama penyakit jantung serta menurunkan tekanan darah dan tahap kolesterol LDL (jahat) dan meningkatkan tahap kolesterol HDL (baik).

3. Menyokong Detoks Yang Berkesan

Meningkatkan kesihatan hati dengan mengawal stress dalaman badan, mengurangkan kemerahan dan pembengkakan, dan mengurangkan kematian sel pada hati dan menyerupai kesan positif berpuasa atau diet rendah kalori, yang boleh membantu menurunkan berat badan.

4. Tahap Gula Darah Yang Sihat

Menurunkan tahap gula darah semasa berpuasa, meningkatkan toleransi glukosa dan meningkatkan kepekaan insulin.

5. Fungsi Otak Yang sihat

Pengambilan jus anggur setiap hari selama 12 minggu11 meningkatkan memori orang dewasa yang mengalami masalah mental ringan. Pengambilan polifenol setiap hari secara konsisten meningkatkan aliran darah ke otak, meningkatkan ingatan dan daya tumpuan.

6. Meningkatkan Tenaga Dan Kekuatan Otot

Pengambilan jus anggur setiap hari selama 12 minggu11 meningkatkan memori orang
dewasa yang mengalami masalah mental ringan. Pengambilan polifenol setiap hari
secara konsisten meningkatkan aliran darah ke otak, meningkatkan ingatan dan daya
tumpuan.

7. Memelihara Dan Menyokong Kesihatan Sendi

Mengelakkan penipisan dan meningkatkan penghasilan tulang rawan dan kolagen pada sendi.

8. Perkembangan Sel Yang Sihat

Polifenol adalah salah satu daripada sebatian untuk mengurangkan risiko kanser kerana ia dipercayai menghalang pertumbuhan dan perkembangan pelbagai sel-sel kanser.

Untuk pembelian produk Shaklee boleh dibeli dengan hana pengedar Shaklee Perak secara online di sini atau boleh hubungi Hana di whatsapp untuk dapatkan supplement anda hari ini.

Jika anda ingin dapatkan dengan harga lebih murah, boleh mendaftar sebagai ahli shaklee dan teruskan dengan aktifkan keahlian disini (daftar ahli shaklee online)

Atau ada pertanyaan dan bantuan dari hana, boleh klik di sini untuk pautan link whatsapp hana. Hana akan reply dalam masa 24 jam dan bantu anda jadi ahli.

Jemput baca Testimoni Shaklee Saya

(Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk suplemen)

Hana A Razak | SID1253416 | Shaklee Business Leader DDE

One comment

Leave a comment